Bodie & Yosemite - Reisverslag uit Yosemite, Verenigde Staten van Familie Heller - WaarBenJij.nu Bodie & Yosemite - Reisverslag uit Yosemite, Verenigde Staten van Familie Heller - WaarBenJij.nu

Bodie & Yosemite

Door: familieheller

Blijf op de hoogte en volg Familie

19 Juli 2012 | Verenigde Staten, Yosemite

Gisteravond –in Nederland was het toen al nacht- lazen we op internet dat het gemeentehuis van Waalre in brand stond. Daar gaat onze partnership akte, net nu we Las Vegas al achter ons hebben gelaten. Nou komt dat kunstgrasveld voor DVS er natuurlijk nooit meer …

Vandaag zijn we van Mammoth Lakes naar het Yosemite National Park gereden. We hebben een omweg gemaakt via Bodie, een goudzoekerstadje waar in 1859 een enorme goudader werd ontdekt. In totaal is daar voor 100 mio dollar aan goud uit de grond gehaald in een paar jaar tijd! Dit leidde ertoe dat het ook een van de meest beruchte Wild West stadjes werd met gemiddeld elke dag een geweldsdode gedurende die jaren van goudkoorts. En dat op een totaal van 10.000 inwoners. The badmen from Bodie waren berucht in het hele Westen. Vandaar het gezegde: “Oh God help me, I’m going to Bodie” :). Gelukkig rijden we hier een huurauto want de weg er naartoe was 10 mijl “rough road”, wat betekent dat onze auto zwaar op de proef werd gesteld. Gelukkig geen lekke band gereden, had best gekund op die weg. In Bodie staat tegenwoordig nog maar 5% van de oorspronkelijke gebouwen overeind. Op bijgaande foto’s een paar indrukken ervan. Speciaal voor de liefhebbers hebben we de binnenkant van de kerk en de begrafeniskoets erbij gedaan :).

Vanuit Bodie zijn we over de Tioga-pas het Yosemite park ingereden. Dit is een enorm gebied van zo’n 75x75 km met 4000m hoge bergtoppen, enorme granieten rotsen, watervallen, meren, loslopend wild, etc. Alleen het autorijden is hier al een geweldige belevenis. Onderweg hebben we al van heel wat mooie uitzichten genoten. Morgen gaan we eea eens echt beleven, ge hoort nog van ons!!!

Groeten van ons, dus :):):):)

• 19 Juli 2012 - 20:56

Fam Van Wezenbeek:

Leuk om weer te lezen, ik hou het echt bij waar jullie zijn en ben benieuwd naar de avonturen en naar al het moois wat jullie allemaal onderweg nog tegenkomen! Geniet er nog maar lekker van! xxx

• 21 Juli 2012 - 10:05

Wil Doensen:

En Mark, hoe was het om over de begpas te rijden ?

P.s. Die brand in ons gemeentehuis was een aanslag. Er zijn 2 auto's naar binnen gereden. Trouwens, aan jullie burgerlijke staat hadden jullie kunnen werken in Vegas.... :-)