Las Vegas & Mammoth Lakes - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Familie Heller - WaarBenJij.nu Las Vegas & Mammoth Lakes - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Familie Heller - WaarBenJij.nu

Las Vegas & Mammoth Lakes

Door: familieheller

Blijf op de hoogte en volg Familie

16 Juli 2012 | Verenigde Staten, Las Vegas

Morgen zullen we onze belevenissen in LV beschrijven, met natuurlijk weer de alleszeggende foto's erbij. Bij deze alvast heel kort van mijn kant (Mark): de hele dag het lied "Over de muur" van 't Klein Orkest in mijn hoofd gehad. Waar zij zingen over West-Berlijn kun je dan Las Vegas invullen: "Las Vegas, the Boulevard-Strip. Er wandelen mensen langs casino’s en peepshow, waar Mustang en Cola nog steeds op een voetstuk staan. En de neonreclames die glitterend lokken: Kom zuipen, kom eten, kom neuken, kom gokken. Dat is nou kapitalisme, maar geen mens die hier echt blij lijkt."

Beter kan ik door mijn bril Las Vegas niet beschrijven ... Morgen meer, door Judith die dit ook veel beter en leuker kan dan ik.

Nou, dan neem ik de pen weer over van papa!
Aangekomen in Las Vegas konden we ons hotel Paris al zien staan. De namaak-eiffeltoren viel nogal op…. We parkeerden de auto in de enorme parkeergarage en we gingen naar binnen. Zoals gewoonlijk in Las Vegas kom je aan in het casino, met mensen die net als bij ons eerdere hotel in LV gewoon mochten roken, wallen hadden en noooooit lijken te lachen! Iemand heeft ons uitgelegd dat in een casino nooit een klok hangt en ook nooit daglicht te zien is. Dat doen ze hier expres zo! Toen we een stukje verder kwamen veranderde het casino in “Paris by night” met dezelfde tegels, lantaarnpalen, terrasjes, restaurants, winkeltjes, etc. Het leek net echt! (zie foto’s) We checkten in en gingen naar onze kamer. Die –jawel- op de 20e!!! verdieping was. Helaas keken we niet uit op de beroemde watershow van het Bellagio hotel aan de overkant. Die zijn we ‘s avonds wel gaan bekijken en het was prachtig. Op het nummer Con te Partiro van Andrea Bocelli dansten de fonteinen met elkaar. Het water spoot wel 25 meter de lucht in! Vantevoren waren we door Lars meegenomen naar het Cosmopolitan hotel om daar in het EA sports café FIFA te spelen. EA sports is een game produce-dinges die FIFA beheert wat lars dus helemaal geweldig vindt. Daarna zijn we wat gaan eten en hebben we over de Strip gelopen, we zijn nog naar de Coca Cola-Store gegaan en M&M world.

De volgende dag mochten we uitslapen! We gingen ontbijten bij een schattig Parijs restaurantje in ons hotel. Met heerlijke muffins en croissants was het een goed begin van de dag. Daarna SHOPPEN! We gingen naar een enorme outlet waar we uren later met tassen vol weer uit kwamen. Van daaruit gingen we rechtstreeks naar Fremontstreet. Die tip hadden we van verschillende mensen gekregen die al in LV geweest waren. Dit is een straat die grotendeels overdekt is met een halfrond LED scherm met daarop een mooie lichtshow. Helaas hadden we ons fototoestel niet bij ons! Er traden een heleboel rockbandjes op en er kwamen steeds mensen met een kabelbaan over de straat heen vliegen. We hebben wat gegeten en toen we buiten kwamen… precies op dat moment startte een geweldige lichtshow van Queen op de LED overkapping. De hele straat –wel een halve kilometer lang- was dus een grote lichtshow geworden met een Queen concert. Met keihard geluid erbij! Toen gingen we weer naar het hotel waar we meteen gingen slapen omdat we vandaag een flinke reis in het vooruitzicht hadden.

Het was inderdaad een lange rit door de woestijn. We kwamen ook langs Death Valley. Gelukkig was het niet zo’n hele warme dag. Het laatste stuk moesten we over een paar bergen. De weg leek wel een achtbaan, Lars en ik werden er bijna misselijk van maar papa vond het wel leuk. Bij elke afdaling zat hij zo: WIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE en WOOOEEE en WIEHOEEE

Uiteindelijk zijn we aangekomen in Mammoth Lakes waar ze Zwitserland hebben nagemaakt! Het is ook een wintersportplaats hier. Op de bergen ligt eeuwige sneeuw en het is koud buiten, net Nederland :). Papa zegt dat dit komt omdat het aan de oostkant van de bergen ligt, het was ook heel vroeg donker. Morgen gaan we over die bergen naar Yosemite, een heel mooi natuurpark. En daar is het ook warmer. Er zitten beren, BRRRRRRRRRRR! Papa kijkt er al naar uit om over de bergpas te rijden ...

Doeeeeeeeeeeii

-xox- Judith,Lars,Mark & Jacqueline.

• 16 Juli 2012 - 11:31

Stephen, Eireen Caro:

Duidelijk beeld van Vegas , nep,nep,maar mooi om te zien

• 18 Juli 2012 - 08:47

Tamara:

Wowwww, zo hier en daar nog eens een verhaaltje gelezen en wat foto's bekeken. A-dem-benemend. Jop heeft deze reis ook een keer gemaakt, maar deze mooie foto's had ik nog nooit gezien! Ben stikjaloers! :) Geniet ervan. Liefs, Tamara

• 18 Juli 2012 - 10:19

Oma :

Mooi met alle lampjes aan ,dat geeft mooie fotos .Groetjes

• 19 Juli 2012 - 20:54

Fam Van Wezenbeek:

Gaaf hoor! Maarre, ik zie de Eifeltoren, uh die staat toch in Parijs, zijn jullie zover omgereden:) Have fun! xxx

• 21 Juli 2012 - 09:57

Wil Doensen:

Mijn God Judith, wat lezen de door jou geschreven verslagen toch fijn weg.....
    Een collega van mij is net terug uit Las Vegas en hij raakte niet uitgesproken over de enorme energieverspilling in Las Vegas.
    Een ander leuk voorvalletje wat hij vertelde was dat je bij de McDonalds een cola kunt kopen in de maten small, medium of large terwijl als je je cola op hebt deze gewoon gratis kunt bijvullen. Dus waarom een large cola aanschaffen ? Blijkt dat de smalle bekers niet in één van de tig bekerhouders past in zo'n Amerikaanse bak.

Groetjes,

Wil