San Francisco (1) - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Familie Heller - WaarBenJij.nu San Francisco (1) - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Familie Heller - WaarBenJij.nu

San Francisco (1)

Door: familieheller

Blijf op de hoogte en volg Familie

21 Juli 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

SAN FRANCISCOOOO

We moesten vroeg (alweer) opstaan om naar San Francisco te gaan. De reis duurde best lang want we moesten de bergen uit. Maar uiteindelijk kwamen we er en het verschil met Las Vegas was meteen te merken. Aldus papa: ‘deze stad ademt’. We kwamen bij het hotel en hoorden een raar geschreeuw, terwijl een van de medewerkers ons begroette en een andere onze koffers uit de auto haalde ging onze aandacht toch meer uit naar een protesterende menigte vlak voor ons hotel! Ze riepen iets van: ‘there is a boycot here, CHECK OUT!’ en daar stonden ze dan met zijn allen een rondje te lopen de hele tijd door hetzelfde te zingen en bordjes vast houden, er waren er nog 2 met flyers. Dus papa hielp de man die onze koffers eruit haalde en kreeg al meteen zo’n jongen achter zich aan: ‘sir, you need to check out because of: ……’ enz. Het blijkt dat iemand 2 jaar geleden het hotel heeft gekocht zonder de arbeidsvoorwaarden over te nemen. De vakbonden en een paar oud-werknemers zijn boos en protesteren nu al 2 jaar bij het hotel. Zonder resultaat … Tsja, dit is Amerika en daar doen ze dit soort dingen anders dan bij ons. Papa heeft uitgelegd dat dit bij ons netjes wettelijk geregeld is.

Daarna gingen we ff de stad in. Wij zitten vlakbij Union Square en daar zitten dus de WINKELS! We hebben geshopt bij de ENORME MACY’S! Het was een gebouw van 7 verdiepingen, helemaal vol! En toen we dichterbij kwamen zagen we dat dat alleen de vrouwen winkel was! Aan de overkant zat zo’n zelfde gebouw en dat was de MEN’s STORE!

Op zaterdag gingen we met de tram naar het meest toeristische deel van SF: Fisherman’s Warf. Hier ligt Pier 39 en daar liggen dus zeeleeuwen op van die drijvende houten vlonders in de haven. We hadden geluk want het was een mooie dag, boven de 20gr en zonnig. Normaal komt er ‘s middags mist over SF te hangen en is het kouder. Rond de Pier was het druk!!! We moesten overal voor in de rij staan, ook om een ijsje te kopen bv maar dat hebben we wel gedaan want het is B&J ijs :) :). Wel was er mooi uitzicht op Alcatraz, de gevangenis waar bijna niemand uit kon ontsnappen. Er zijn er el een paar die het geprobeerd hebben maar die zijn nooit terug gevonden en dus denken ze dat die het niet hebben gehaald. Jaja!!! Toen zijn we op zo’n toeristenbus gestapt zonder dak die ons naar de Golden Gate brug bracht. De buschauffeuse was ook onze gids en zij wist echt alles te vertellen over SF! Over ene Joe Dimaggio die hier op school zat en met Marilyn Monroe getrouwd was, over het gebouw met beelden van vrouwen die niet naar de stad durven te kijken ‘omdat alle mannen zo lelijk zijn geworden’ :). Zie foto’s. We hadden geluk want wij konden gewoon foto’s maken van de brug terwijl meestal niks te zien is door de mist. Het was wel bibberkoud in die open bus, vooral door de wind.

Daarna reden we door naar Sausalito, een allerliefst plaatsje aan de andere kant van de baai dat mooi achter de bergen verscholen ligt en daardoor was het meteen veel warmer. Hier wonen de rijke mensen van SF, de bazen van de IT bedrijven uit Sillicon Valley: Facebook, Adobe, Google, etc. Het goedkoopste huis was 3,5 mio dollar volgens onze gids. Het uitzicht op de baai van SF was prachtig in elk geval.

Op de terugweg vertelde onze gids nog iets grappigs: de familie Delmonte –van de sauzen- heeft jaren geleden aan de kust van SF twee enorme appartementgebouwen neergezet. De mensen die op de heuvels van SF woonden probeerden dit tegen te houden maar de gebouwen staan er gewoon. Maar sindsdien verkoopt Delmonte geen saus meer in SF, de mensen willen het niet meer gebruiken :). Die familie is daarna uit deze regio vertrokken …

Morgen meer …

• 22 Juli 2012 - 17:47

Fam Van Wezenbeek:

Weer zo'n mooi verslag en foto's!Leuk hoor!xxx

• 22 Juli 2012 - 20:25

Diane:

Hoi allemaal,
    Wij zijn weer terug in NL en hebben net jullie belevenissen tot nu toe gelezen. Superleuk om dit zo te kunnen volgen. Lars, nog een paar uurtjes voordat je hier echt jarig bent, maar alvast van harte proficiat! Leuk trouwens dat jullie de fam. Kusters nog hebben gezien. Geniet er nog van en tot binnenkort!

• 23 Juli 2012 - 13:07

Hoi Lars,:

Hoi Lars,
    Proficiat met je verjaardag!

Vanuit Venlo (Nelly)en Opa uit Belfeld

• 23 Juli 2012 - 13:08

Opa:

Hoi Lars,
    Proficiat met je verjaardag!

Vanuit Venlo (Nelly)en Opa uit Belfeld