Yosemite - Reisverslag uit Yosemite, Verenigde Staten van Familie Heller - WaarBenJij.nu Yosemite - Reisverslag uit Yosemite, Verenigde Staten van Familie Heller - WaarBenJij.nu

Yosemite

Door: familieheller

Blijf op de hoogte en volg Familie

21 Juli 2012 | Verenigde Staten, Yosemite

Omdat we gisteren geen internetverbinding hadden pas vandaag verslag van ons bezoek aan het Yosemite park ;-)

Het is echt een supergroot park met bezienswaardigheden die mooie namen hebben gekregen zoals El Capitan, Halfdome en Glacier Point. Wij gingen eerst naar de grootste waterval maar door de lage waterstand was er niet veel meer dan een piesstraaltje dat een paar honderd meter naar beneden viel. Dus op naar een andere waterval die nog wel volle bak kletterde. Daarvoor moesten we de Misty Trail lopen. Nou, dat hebben we geweten! De eerste kilometers waren weliswaar steil maar netjes geasfalteerd. Het tweede deel werd het echt spectaculair. We moesten honderden in de rotsen uitgehouwen treden beklimmen. Het was echt zwaar, behalve voor Lars dan want die vloog omhoog alsof het hem geen kracht kostte. Gelukkig hadden wij genoeg water bij ons en ook een pak Pringels :-). Alleen, toen we die te voorschijn haalden, kwamen er uit alle hoeken en gaten eekhoorns op ons af. Wat kunnen die lieverdjes schooien zeg, ze kruipen gewoon in je tas! En er wordt nog wel zo gewaarschuwd om de dieren niet te voeren zodat ze echt wild blijven en voor zichzelf kunnen zorgen ...

Toen we uiteindelijk na een hele lange klim bovenaan de rots waren gekomen was het alle inspanningen meer dan waard. Het uitzicht was prachtig, er waren mooie watervallen en een meertje met superzuiver water. Ook was er door de erosie een soort waterglijbaan ontstaan van een paar honderd meter. Helaas te gevaarlijk en dus verboden om in te gaan glijden maar het zag er zo uitnodigend uit … De terugweg was ook een hele uitdaging omdat er bij de meeste rots-tredes geen leuning was. Maar we zijn alle vier weer veilig “geland”. En geslapen dat we hebben! Zie ook onze foto’s!

Dit was het laatste natuurpark dat we gepland hadden deze reis. We hebben een heleboel natuur gezien, en dat voor “stadse mensen”! Grand Canyon, Monument Valley, Mesa Verde, Arches, Canyonlands, Bryce Canyon, Zion en Yosemite maken in totaal 8 parken. En allemaal met hun eigen unieke dingen, bijna niet te vergelijken. Ook is het moeilijk om te kiezen wat we het mooiste vonden. Jacqueline vindt Yosemite het mooiste, vooral omdat het zo groot en divers is. Lars en Mark vinden Bryce het mooiste omdat het zo apart is, bijna een sprookje. Judith vindt Zion het leukste omdat daar zoveel mocht, zoals door het water van de rivier banjeren. Kortom: voor iedereen is hier wat moois te zien!

Vandaag zijn we naar San Francisco gereden. Hier hebben we weer internet op de hotelkamer :). Onderweg was het 35gr, in SF zelf is het zoals altijd kouder, rond de 20gr. Morgen meer over onze belevenissen in SF!

Doei van ons, dus :):):):)

• 21 Juli 2012 - 10:13

Wil Doensen:

Zoals gewoonlijk zijn de foto's waar adembenemend.
    De Gerlaatjes gaan jullie nu ook volgen. Gisteravond Marco gesproken en de verhuizing naar Naarden is goed verlopen. Heb Marco de link naar jullie site gemaild.

Groetjes,

Wil.

• 21 Juli 2012 - 21:01

Sylvia:

Weer helemaal bijgelezen. Super wat een leuke ervaring doen jullie op. Wij boffen dat we op deze manier een beetje mee mogen genieten. Groetjes van ons

• 22 Juli 2012 - 08:55

Opa En Oma:

Lars wij wensen je een hele fijne verjaardag !!!Ga maar een leuk cadeautje uitzoeken op onze rekening ,Wij toosten op jou .Proost en een fijne vacantie nog voor allemaal .Groetjes en tot ziens !!!