Laguna Beach / LA - Reisverslag uit Laguna Beach, Verenigde Staten van Familie Heller - WaarBenJij.nu Laguna Beach / LA - Reisverslag uit Laguna Beach, Verenigde Staten van Familie Heller - WaarBenJij.nu

Laguna Beach / LA

Blijf op de hoogte en volg Familie

27 Juli 2012 | Verenigde Staten, Laguna Beach

Sinds dinsdag zitten we in ons laatste hotel van deze vakantie, in Laguna Beach. Hier blijven we tot zondag; 's avonds vliegen we vanuit LA terug naar A'dam. Maandagavond weer thuis. We zien elkaar volgende week dus weer omdat wij natuurlijk de hele week proberen om mee te eten bij de lezers van onze verslagen; deze reis moet toch op de een of andere manier gecompenseerd worden, dat snappen jullie wel :-). In return zullen wij spannende reisverhalen vertellen tijdens de dis ...

Ons hotel ligt direct op het strand. 's Avonds kun je er eten met uitzicht op de altijd prachtige zonsondergang over de Pacific. Helaas konden we geen kamer meer krijgen met zeezicht, hadden we natuurlijk graag gewild. Maar vol=vol. Laguna Beach is een kunstenaarsdorpje en veel gezelliger dan de meeste Amerikaanse kustdorpjes die vaak heel steriel, bijna nep overkomen in vergelijking tot de knusse dorpjes die wij in Europa kennen vanuit Spanje/F'rijk/Italie etc. Dit dorp ligt ingeklemd tussen de heuvels en is daardoor afgeschermd van de drukte van LA.

Woensdag was onze eerste luie dag deze vakantie, de hele dag gezwommen, gelezen en geslapen. Gisteren zijn we naar Universal Studios geweest. Op de plek waar Universal jarenlang films heeft opgenomen staat nu een mega attractiepark. Wij bezochten ook de oude studios. Op de foto's (staan bij verslag Pismo Beach) te zien: de laan van Desperate Housewives, Bates Motel (klassieker Psycho), een ravage uit War of the Worlds en we werden aangevallen door Jaws in Amity, de set uit de Jaws films. En nog veel meer ... We weten nu ook alles over special effects in films, ons foppen ze niet meer :-).

LA is echt groot. Het is eigenlijk niet 1 stad maar bestaat uit een heleboel aan elkaar gegroeide steden, zoals LA zelf, Anaheim, Pasadena, Orange, etc. In totaal wonen er 13 miljoen mensen. Er is niet veel hoogbouw, de stad is echt heel uitgestrekt, net zo groot als een gemiddelde Nederlandse provincie. Voorbeeld: Gisteren reden wij vanuit Laguna Beach naar Universal Studios. Afstand 90 km enkele reis. De eerste 10 km door de heuvels en daarna 80 km door de stad, over allerlei autobanen, soms wel 8 banen breed en we hebben kruisingen gezien met 6 lagen boven elkaar. Er komt geen eind aan. En altijd druk, gisteravond om 11 uur nog steeds file rijden.

Vandaag weer een luie dag :-)

Groeten van ons dus, :-):-):-):-)

Foto's staan bij verslag Pismo Beach, work in progress ...

• 27 Juli 2012 - 21:36

Irene:

De spruitjes staan klaar in Amersfoort!

• 28 Juli 2012 - 11:07

X:

Dat wordt dan in Belfelds-Limburg PATATKRAAM!
    goede vlucht zondag.

• 28 Juli 2012 - 15:48

Onkel Sjos En Anja:

Nog een mooie laatste dag(en) te LA en jullie mogen de BBC Weber bij ons wel testen...

• 28 Juli 2012 - 20:16

:-):

Kom maar lekker bij ons, hier hoeven jullie niks te doen en worden jullie helemaal in de watten gelegd want je zult wel moe zijn na zo'n lange reis. En natuurlijk hebben wij broodjes frikandel want die hebben ze nergens anders, dat weten wij toch! :-)

• 29 Juli 2012 - 21:02

Oud-buurtjes:

Hé familie Heller,
    zo te lezen hebben jullie een supergave reis gehad en veel gezien&gedaan. Het eten is opbieden, begrijpen we uit de vorige berichtjes... Wij hebben toevallig het winnende recept van de Best American Burgers ever!!!! En die burgers zijn lekker. Kom ze maar snel eten bij ons.
    Groeten van jullie oud-buurtjes!!!!!!

• 31 Juli 2012 - 11:06

Wil Doensen:

Hoi Hellertjes,

Wij zitten op dit moment in Larochette, Luxemburg tot 11 augustus.
    Daarna zijn jullie uiteraard van harte welkom om bij ons te komen barbeknoeien en jullie verhalen te komen vertellen.

Groetjes,

Wil