Zion - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Familie Heller - WaarBenJij.nu Zion - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Familie Heller - WaarBenJij.nu

Zion

Door: familieheller

Blijf op de hoogte en volg Familie

15 Juli 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Door: Judith, (:

Mama wilde in Bryce Canyon graag de zonsopgang zien. Dus Lars al meteen: ‘als jij wilt prima maar ik blijf liggen!’ Zo gezegd zo gedaan. We hadden geen wekker gezet maar mama werd mooi om 6 uur wakker. En ze hoorde wat getik. Ze dacht dat het een beestje was dus ze deed de deur open en ging kijken. Nou die zonsopgang kon ze wel vergeten: het regende PIJPENSTELEN! Het was maar 15 graden, dus tijd voor een vestje :P . Toen is ze maar weer terug naar bed gegaan. De volgende ochtend werden we vroeg gewekt want we moesten inpakken voor ZION. Na wat Spongebob om wakker te worden, en een broodje bij de Subway zijn we vertrokken naar Zion.
Het was een korte rit van anderhalf uur door koude wolken en regen maar bij Zion was het mooi droog en alweer 28 graden! Toen we wilden inchecken was onze kamer nog niet klaar. Dus toen zijn we meteen Zion ingegaan. Zion is een natuurpark met hele steile kliffen, watervallen, rivieren, stenen en bomen. En grondeekhoorntjes, veeeeeeeeeel grondeekhoorntjes! (: We namen de shuttle bus naar de river sidewalk. Nou, het woord zegt het al; een pad langs de rivier. De rivier lag in een diepe canyon en was heel helder. Het uitzicht was prachtig! Bergen die boven je uittorenden, de heldere rivier die zich uitstrekte in de verte en allemaal groen erlangs! En ja, daar mochten wij lopen!!! Echt gaaf. Er zaten veel grondeekhoorntjes die schattig waren! Hoe veel we er ook zagen ik bleef maar: ‘ aaaaaaaaaaaaaaaaahwwwwwwwwwwww’ zeggen sommige waren bol en andere heel mini! Ja daar kan ik nog uren over door praten maar daar draait het niet om. Na een kleine 20 min. wandelen en ‘ woooooooow aahh en aaaaaaaaaaaaaaaahwwwwwwwwww’ zeggen eindigde het pad. Er was een trap naar beneden, dan lagen er losse stenen en daarna de rivier. Heel ondiep op dat punt. Heel veel mensen liepen naar de overkant. Dus voordat je het wist stond Lars al in het water. En smeekte mij om ook te komen. Na vaak neen zeggen wilde ik toch. En trok ook ik mijn schoenen en sokken uit. De stenen waren glad dus uitglijden ging gemakkelijk. Lars gleed een paar keer bijna uit waardoor ik nog voorzichter werd. Opeens stond papa naast me met 2 stokken. En gaf er een aan mij. Echt, zonder die stok was ik 1000x uitgegleden! Toen ik daar stond te stuntelen met die stok en voorzichtig in de stroming vooruit ging was Lars al 10x op en neer gelopen om mij te motiveren. Dus ook hier was hij mijn Mental Coach! Gelukkig bereikte ik de overkant waar nog een stenenstrandje was. Daar liepen we met zijn 3-en over en weer was er water. Nou dat was vrij diep. Lars ging eerst en kwam al tot zijn broek in het water dus hoe ver kwam het bij mij dan wel niet? Uiteindelijk bleek het heel diep en zijn we terug gegaan want een hele grote man had de overkant bereikt en was tot zijn heupen toe nat! toen gingen we weer terug. Het uitzicht was prachtig want het was een hele hoge klif waar allemaal groen tegenop groeide! Na weer wat gestuntel kwamen we weer aan bij mama en we zijn niet een keer uitgegleden! Daarna moesten we weer terug. Er zat zo’n eekhoorntje de koekjes van mensen te eten die ze hadden laten vallen, zag er zo lief uit! Toen we terug waren namen we de shuttle bus naar Zion Lodge. Daar pakten we een pad dat boven de rivier liep. En uitkwam bij 2 prachtige watervallen! Eigenlijk mochten we er niet langs want ze waren daar nog met een pad bezig. Maar ja, iedereen ging erlangs. Dus waarom wij niet? Dat kwam weer uit op een ander pad en zo liepen we een mooi rondje. En het uitzicht was geweldig! (zie foto’s) Daarna pakten we de shuttle bus en gingen naar onze auto, de kamer zou nu wel klaar zijn natuurlijk. Toen we alle spullen boven hadden gelegd zijn we weer neergeploft op de bedden. Na een halfuurtje niksen zijn papa en ik naar het zwembad gegaan om te volleyen. Even later kwamen mama en Lars ook. Helaas schopte ik de bal in een prikkelplant waardoor hij nu lek is en we hem alleen nog maar als hoed kunnen gebruiken ...
Zo dadelijk slapen. Ik hoorde dat Eindhoven een grote storm heeft gehad en dat het weer slecht is?
Doooooooooooooeeeeiii
-xox- Judith,Lars,Mark en Jacqueline


  • 15 Juli 2012 - 09:22

    Fam Van Wezenbeek:

    Jeetje wat een avonturen, doen jullie wel voorzichtig? Eekhoorntjes kijken is niet zo gevaarlijk :) Wat schrijf je leuk Judith, misschien iets voor in de toekomst...... Nog veel plezier daar! Lieve groetjes van ons uit het bewolkte Tilburg, xxx

  • 15 Juli 2012 - 09:36

    Oma En Opa :


    Hallo allemaal ,het is erg mooi in Zion maar wel gevaarlijk met al die stenen ,jullie moeten wel heelhuids thuis komen .Wij hebben de bloemen nog geen water hoeven te geven dat doet de natuur elke dag !!Nou de groetjes en dikke kus van ons doei Opa en Oma !!!!

  • 15 Juli 2012 - 11:50

    Willem En Jos:

    Hoi allemaal, leuk verhaal over Zion Judith, wij waren ook onder de indruk! Ben je nog geen hertjes tegengekomen???

    Ik zie nu trouwens wel hele bruine benen!!! Nog veel plezier!!
    Willem en Jos

  • 15 Juli 2012 - 17:30

    René:

    Jullie Avonturen in de States spreken boekdelen! Met goede tekstschrijvers, mental caoches, en dierenliefhebbers zeg ik waarschijnlijk niets te veel als ik opmerk dat de familie Heller volop geniet van deze unieke reis. Wauw!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

rondreis west Amerika

Recente Reisverslagen:

18 Oktober 2012

Tot slot

27 Juli 2012

Laguna Beach / LA

24 Juli 2012

Pismo Beach

23 Juli 2012

San Francisco 2

21 Juli 2012

San Francisco (1)
Familie

familie heller, 4 personen, een reis, en ijsjes.

Actief sinds 03 Juli 2012
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 16536

Voorgaande reizen:

25 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

Rondreis West-Amerika 2.0 (en een beetje Canada)

05 Juli 2012 - 31 Juli 2012

rondreis west Amerika

Landen bezocht: