Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Familie Heller - WaarBenJij.nu Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Familie Heller - WaarBenJij.nu

Bryce Canyon

Door: familieheller

Blijf op de hoogte en volg Familie

13 Juli 2012 | Verenigde Staten, Bryce Canyon

Door: Judith (ja, papa wil dat ik dat er voortaan duidelijk bij zet :D)

We wilden net wegrijden uit Moab toen Anna van ons B&B aan kwam gerend. Ze had net de kamer bekeken en vond ‘a little earring’ …
Ghehehehehe :$ je kan wel raden wie die was vergeten… daarna reden we dwars door Moab. Op weg naar Bryce Canyon. Een rit van 4,5 uur! Na een uur zagen we een bordje plus wc’s dat er de volgende 100 mijl geen wc of iets zou komen. Dus wij nog ff gauw gaan. Nou, het was het goorste wat ik ooit heb gezien! Ik liep daar dus binnen en ik keek in de wc, wat niet de beste beslissing ooit was! Het was gewoon een groot gat in de grond waar je onderin de ‘uitwerpselen’ kon zien liggen. Zo vies! Volgens mij lag er nog een luier bij ook! Echt goor. Ik ril nog als ik eraan denk.
Maar goed. Na een mooie rit door de bergen kwamen we aan bij onze bestemming: Ruby’s Inn. Nadat we ingecheckt waren, ploften we neer op de verende bedden waar we de tv aangezet hebben en het vorige verslag geschreven hebben. Daarna zijn we gaan eten en op bezoek gegaan bij Pieter, Mieke , Willem, Joost en Karlijn die op een camping 200 meter van ons af stonden. Kleine wereld! Die hadden al een paar dingen gezien die wij nog tegoed hebben. Zij rijden vanaf hier naar het noorden met hun giga camper. Heel toevallig dat we elkaar hier tegen kwamen! Het was heel erg gezellig!!
De volgende ochtend uitgeslapen. Heeeeeeeeeerlijk! Want bij het vorige moesten we er steeds om 8 uur uit omdat om 9 uur het ontbijt was afgelopen. Dus dat voelde goed. Toen gingen we naar Bryce Canyon! De lucht was donkergrijs. En als Nederlanders zijnde konden we wel voorspellen dat het ging onweren! Dus toen we uitstapten hoorden we het eerste gedonder al. Hadden wij weer! Ach ja, vrijdag de 13e he! Maar een beetje regen en onweer kon voor ons geen kwaad. Dus wij liepen het pad al op. maar het gerommel werd steeds harder. En we werden het pad afgestuurd vanwege de bliksem. Nou dus toen gingen we even naar het visitors center voordat het weer opklaarde! Dat duurde niet lang en we liepen Bryce Canyon tegemoet! Gelukkig was het vandaag niet zo heet, het was zelfs bewolkt. Het eerste stuk was flink dalen dus dat was niet zo moelijk; als zo’n knikkerbaan gingen we naar beneden waar we de eerste grondeekhoorn zagen! Zo schattig zijn ze! Helaas schrok hij van ons en ging gauw terug zijn huisje in! Ik zei al meteen bij het naar beneden gaan: ‘we moeten ook weer omhoog’ waarop papa zei: ‘ze hebben hier ook liften’ dus mijn gezicht klaarde meteen op, en hoopte dat het waar zou zijn. Dus ik: ‘ echt?!’ en toen papa begon te lachen wist ik al dat het dus NIET waar was uiteindelijk waren we beneden! De stenen waren soms PAARS! Het was echt heel mooi. Met al die torens die boven je uittorenden en al die bomen. Het ene moment was er steen en het andere moment bos. Het wisselde elkaar heel mooi af. Toen liepen Lars en ik een stukje vooruit want papa en mama probeerden zo’n schattige grondeekhoorn op de foto te zetten. Dus wij gingen een stukje verder op een boomstam zitten. Waar 2 meter van ons af het aller-allerschattigste grondeekhoorntje ooit zat! Dus mij kennende deed ik meteen: ‘ aaaaaaahwwww’ ‘die is schaaaatttiiiiiggg’ en zo’n man die er een foto van stond te maken zei ‘ja scatting he!’ toen kwamen er meer mensen omheen staan met een foto camera en alsof hij dat al jaren deed ging dat grondeekhoorntje op twee pootjes staan met zijn handjes zoals een hamster. Hij stond gewoon te poseren! En hij was schattig! Nadat ze mij bij dat eekhoorntje weg hadden gekregen liepen we verder en zagen we ruiters die met hun paarden aan het afdalen waren. Het zag er echt zo gevaarllijk uit maar wel cool. Na een stuk gewoon te lopen moesten we weer OMHOOG! Maar we hebben het doorstaan! Ik met mijn geweeeeeeeeeeldige conditie.. *ahum* en met Lars als mijn persoonlijke mental coach! Is het ons gelukt! En we hebben super mooie foto’s.
Onderweg zagen we nog zo’n schattige eekhoorn. Natuurlijk weer foto’s! Toen kwam er iemand voorbij die hem te eten gaf. En ze vroeg of ik ook wat wilden geven. Nou dat wilde ik wel! Dus dat hebben we gedaan. Na veel uitkijkpunten en mooie uitzichten bereikten we de top. En ik was kapot! Maar we hebben wel iets gedaan wat we nooit zullen vergeten. Echt zo mooi was het! Met al die verschillende prachtige kleuren. Nu zitten we in het hotel en hebben gegeten. Met Ice Age op tv en B&J ijsjes erbij maakt het onze dag compleet. Nou, wordt vervolgd vanuit Zion, onze volgende bestemming!

Doeeeii
-xox-Judith, Lars, Jacqueline en Mark (:

  • 14 Juli 2012 - 10:15

    Onkel Sjos:

    Yoo, ik ben zeer nieuwsgierig naar de verslaglegging over Bryce Canyon... alhoewel de foto's 'boekdelen' spreken, maar gelet op de 'kleuren' vragen anja en ik ons af hoe dart jullie de zonsopgang te Bryce ervaren hebben ... horizontaal te bed ???

  • 14 Juli 2012 - 10:31

    Irene:

    Ik denk dat de Hema foto service blij is met jullie! Ik hoop dat ze genoeg canvas hebben... mooie foto's !

  • 14 Juli 2012 - 11:08

    Carol:

    Mooie foto s

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Bryce Canyon

rondreis west Amerika

Recente Reisverslagen:

18 Oktober 2012

Tot slot

27 Juli 2012

Laguna Beach / LA

24 Juli 2012

Pismo Beach

23 Juli 2012

San Francisco 2

21 Juli 2012

San Francisco (1)
Familie

familie heller, 4 personen, een reis, en ijsjes.

Actief sinds 03 Juli 2012
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 16539

Voorgaande reizen:

25 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

Rondreis West-Amerika 2.0 (en een beetje Canada)

05 Juli 2012 - 31 Juli 2012

rondreis west Amerika

Landen bezocht: