Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Familie Heller - WaarBenJij.nu Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Familie Heller - WaarBenJij.nu

Moab

Door: familieheller

Blijf op de hoogte en volg Familie

10 Juli 2012 | Verenigde Staten, Moab

(door Mark, ja Judith wil graag dat ik dit er voortaan duidelijk bij zet ... :-))
In Moab logeren wij op uitdrukkelijk aanraden van het reisbureau bij Anna en Vic in een B&B. En mooi dat ze gelijk hadden: het is een klein paradijsje hier: prachtige kamers en tuin, gastvrij tot en met en alle luxe die we ons wensen kunnen. Na aankomst vanuit Mesa Verde hebben we in de jacuzzi gezeten in de tuin en ook de rest van de middag geluierd. Net vakantie :-)
De tweede dag in Moab zijn we naar Arches gegaan. In dit natuurpark zijn allerlei rotsformaties en vooral de door de natuur gevormde zandsteenbogen (arches) te bewonderen. Het was heel heet toen wij daar waren, 40gr in de schaduw. En om de mooiste dingen te zien moesten we wel de nodige km's wandelen. Maar het was zeer de moeite waard. Het is hier zo bijzonder, zo mooi! 's Avonds gegeten in Moab wat echt helemaal op toerisme is ingericht. We zijn terug in "white man's country", Moab is de jeeping capital of the world. Iedereen rijdt rond in een pick-up 4x4 en er zijn allerlei speciale jeep trails in de canyons. Op de Colorado rivier kun je raften etc. En in de lucht kun je skydiven of met de ballon over de canyons zweven. Dus ook in Moab zouden we ons wel een week kunnen vermaken ...
Onze derde en laatste dag in Moab hebben we een tocht met een jetboot gemaakt. We vlogen over het water van de Colorado rivier -die dit jaar op het laagste niveau ooit staat dus maar goed ook dat we vlogen :-)- van Moab naar het Canyonlands park. In deze canyons worden heel veel films opgenomen, heel vaak als stand-in voor de Grand Canyon omdat filmen daar vaak verboden of te duur is. Op dit moment wordt de nieuwe film met Johnny Depp opgenomen, Lone Ranger. Jazeker dames, Johnny is op dit moment ook in Moab! En hij schijnt weer vrijgezel te zijn ... ik heb de deur op slot gedaan en de sleutel verstopt ... Een van bijgaande foto's is de klif waar Thelma & Louise met auto en al vanaf rijden, de slotscene van die film! Zo'n beetje heel Moab speelt een rolletje in die film volgens onze gids.
Na onze boottocht hebben we de mooiste scenic route van de USA gereden, aldus Reader's Digest en onze gids. We hebben idd zelden zoiets moois gezien! Kilometers steile rotswanden die opstijgen uit de Colorado. Mooi man!

• 11 Juli 2012 - 17:02

Judith:

Check ook even het verslag van mesa verde! Want de meeste hebben die nog niet gelezen want toen zette papa de foto's hier al op!

-xox- Judith

• 12 Juli 2012 - 05:17

Irene:

He dan, wat een mooie foto's. Lars, hoeveel PSV shirtjes heb je meegenomen! haha....... we twitteren wel weer.

• 12 Juli 2012 - 06:17

Hoi Allemaal:

Wat een ervaring zeg! Echt super om jullie verslagen te lezen, nu ik ze heb ontdekt kom ik vaker even spieken. Heel veel plezier.

Groetjes, Robert, Sylvia, Lisa en Timo Meijer

• 13 Juli 2012 - 10:16

Oma:

Hallo allemaal vanuit een regenachtig Eindhoven !Wat ik allemaal zie en lees mooi hoor !Nog een fijne vacantie en ik blijf jullie volgen .Groetjes en kusjes van ons Opa en Oma