Monument Valley - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Familie Heller - WaarBenJij.nu Monument Valley - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Familie Heller - WaarBenJij.nu

Monument Valley

Door: familieheller

Blijf op de hoogte en volg Familie

08 Juli 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vandaag 300km afgelegd van Grand Canyon naar Monument Valley. Onze route liep langs de canyon en de uitlopers ervan. Als we bij alle fotogenieke plekken waren gestopt dan zouden we niet ver zijn gekomen vandaag. De meest vreemde landschappen hebben we gezien. Het is indianengebied hier. Zij wonen vaak in kleine platte huisjes of caravans langs de weg, meestal staan er dan een paar pick-ups voor de deur. Niet echt luxueus, van buitenaf gezien dan. Monument Valley is een Navajo Tribal park, midden in het Navajo Reservaat. Hier geldt de Navajo wetgeving, er mag bv geen alcohol worden geschonken in restaurants. We zijn tegen zonsondergang het park ingegaan. Een paar foto's bijgaand om te laten zien dat we vandaag weer verwend zijn met prachtige natuur! Alle "monumenten" hebben een eigen naam en mytische betekenis voor de Navajo. Er wonen ook nog steeds een paar families in het park, die kun je daar bezoeken om meer te leren over de oorspronkelijke Navajo cultuur. Er wordt ook aandacht besteed aan de Navajo militairen die in de Tweede Wereldoorlog dienst deden als vertalers van militaire bodschappen die in de Navajo taal waren gecodeerd. Zie de film van Nicolas Cage ...
Het was weer een welbestede dag!

• 08 Juli 2012 - 05:12

Irene :

He hallo dan wereld reizigers. Wat een waanzinnige foto's! En die Mac, ben benieuwd hoeveel hamburgertjes het worden. Veel plezier nog.

• 08 Juli 2012 - 14:21

Jos:

Hoi Judith en familie, Hee Judith jij kunt wel stukjesschrijfster worden; hartstikke leuk om te lezen allemaal! Omdat wij net een weekje terug zijn uit de VS vinden wij het heel leuk om jouw belevenissen te lezen. We herkennen er veel uit en zijn benieuwd naar het vervolg en of jullie jullie vrienden nog gaan ontmoeten!
    Geniet er verder nog van, drink veel water en zet je petje goed op!! Veel groeten uit Nuenen van willem en Jos

• 08 Juli 2012 - 14:57

Carol:

Klinkt allemaal erg mooi

• 08 Juli 2012 - 19:22

René:

Hee familie Heller

Wauw wat een mooie beelden en enthousiaste verhalen, en dit is pas het begin... mijn idee? .... vooral doorgaan! ... enne heel veel genieten!

• 08 Juli 2012 - 20:21

Fam Van Wezenbeek:

Leuk om jullie verslagen te lezen! Wat een schitterende reis en mooie foto's zeg! Goeie reis verder en we hopen nog veel te lezen van jullie avonturen:)
    Dikke kus van ons!xxx

• 09 Juli 2012 - 12:49

Opa Belfeld:

Hoi wereldreizigers,
    Ook hier in Limburg worden de belevenissen van jullie op de voet gevolgd!
    Geniet er maar goed van.
    Judith ga maar een journalisten opleiding volgen, verslaan is je op het lijf geschreven!
    Groetjes aan allemaal uit Venlo en Belfeld

• 09 Juli 2012 - 19:38

Oud Buurtjes:

Wow, dit ziet er mooi uit. Een reden om dit deel van de VS ooit nog eens te gaan bezoeken. Leuke foto trouwens van de 3 sisters! Nog veel plezier. Bartelijne en de mannen!

• 11 Juli 2012 - 15:26

Wil Doensen:

Hè Mark,

Bij de 3 sisters hebben ze wel mooie squaws..... :-)

Greetz,

Wil