Sedona - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Familie Heller - WaarBenJij.nu Sedona - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Familie Heller - WaarBenJij.nu

Sedona

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Familie

12 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Sedona

We zijn een beetje in het luie gedeelte van onze vakantie gekomen merken we. In Sedona zaten we in een supermooi vakantiehuis van twee verdiepingen met alles erop en eraan. Het lag op een vakantiepark maar dan wel veel rustiger dan bv Centerparks. De huizen waren in drie cirkels gebouwd, met in het midden steeds de zwembaden en gamerooms. We hebben lekker gezwommen en minder ondernomen dan op onze andere adressen. Natuurlijk wel weer lekker verbrand meteen :-(.

Sedona is een heel toeristisch stadje. Het komt heel rijk op ons over en ook meer Europees dan de meeste stadjes hier met veel gezellige terrasjes en kleine winkeltjes. Er wonen hier heel veel kunstenaars en er zijn allerlei spirituele centra. We konden ons op allerlei manieren laten masseren, healen, bekeren en zuiveren maar wij beperkten ons tot onze eigen down-to-earth aanpak van het vakantieleven. We bezochten de leuke winkeltjes en terrasjes, en op tijd de badkamers. Daar hingen namelijk grote spiegels en als we daar genoeg blijven inkijken dan blijven onze voeten toch wel stevig op de grond ...

In Sedona is heel veel mooie natuur. Overal om de stad heen liggen prachtige rode rotswanden en canyons. Er zijn rivieren waar je in kunt zwemmen en heel veel wandelpaden. De mensen hier waren gemiddeld veel slanker / sportiever dan wat we tot nu toe gezien hebben. Er waren reformwinkels, waar ze zelfs onze Wasa crackers verkochten; nu kunnen we toch de strijd tegen de kilo's weer aangaan (J'e en Mark). We zijn trouwens wel naar een kerk geweest. Een design kerk die bovenop de rode rotsen gebouwd is. Een prachtig gebouw, strak als de pieten en zonder opsmuk. Hebben de Indianen ook hun beeldenstorm gehad? In elk geval een mooie trouwlokatie. Achter het altaar waren grote glazen wanden waardoor je de verte in kon kijken.

Vanuit Sedona zijn we dinsdag's naar Phoenix gereden. Onderweg wilden we de Apache Trail gaan rijden; dat is een onverharde weg die er al eeuwen ligt en die vroeger door de Apache indianen (die van Winnetou, Geronimo en Cochise voor diegenen die hun jeugd nuttig hebben besteed :-)) werd gebruikt. Die route kan alleen door 4 wheel drives worden gereden en laten wie die nu net een hebben. Helaas helaas, het had in de bergen heel veel geregend waardoor de route onbegaanbaar was geworden. Dus hebben Lars en Mark eerst 's morgens de stream van ADO-PSV gekeken met helaas voor ons een prachtig doelpunt van de keeper van ADO vlak voor tijd. Maar wel verdiend vonden wij. Daarna zijn we in een rechte lijn naar Phoenix gereden. Judith vond dit prima want het was immers dinsdag. De dinsdag van DE FINALE. Van Pretty Little Liars, haar favo serie. We waren er ruim op tijd zodat geen minuut gemist hoefde te worden. Judith zal er nog wat over schrijven in het volgende verslag.

In Phoenix is het normaal gesproken in de zomer altijd boven de 40 graden. Nu was het slechts 38, dus goed te doen. Onderweg van Phoenix naar San Diego zullen we door de woestijn langs de Mexicaanse grens rijden. Daar is het meer dan 50 graden. Goed dat er airco is!

• 13 Augustus 2015 - 10:53

Wil Doensen:

Dit verslag is zeker van Lars ? :-)

• 13 Augustus 2015 - 20:55

René:

Ha Fam Heller Goed te lezen en zien dat jullie op deze world tour naast de nodige catering nu ook zwembad weten te vinden om van al die wel heel mooie sights bij te komen en ook op deze manier vakantie vieren. Goed recept! Vooral doorgaan!