Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Familie Heller - WaarBenJij.nu Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Familie Heller - WaarBenJij.nu

Page

Door: Mark en Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Familie

09 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Page

Gisteren regen, vandaag een prachtige dag! Droog en half bewolkt, rond de 30 graden dus heel erg lekker. We slapen twee nachten in een B&B en voor die tweede B moet je dan op tijd opstaan. Onze teenagers doen dit niet zo graag -wij zijn sowieso alle vier avondmensen- maar eerlijk is eerlijk, we zaten op tijd aan tafel. En dan krijg je ook wat! Dus met goed gevulde magen gingen we mooi op tijd op pad.

Er waren meer mensen die op tijd op pad waren ... Bij de grote attractie Antilope Canyon stonden enorme files met mensen die de regendag van gisteren wilden inhalen. Maar wij manouvreerden ons er mooi langsaf door een andere volgorde te nemen. We zijn eerst naar Horseshoe Bend gegaan: dat is een hele mooi uitzichtpunt over een diepe canyon waar de Colorado een hoefijzerbocht maakt. Het uitzicht was super! We hebben er wel een uur rondgelopen en genoten. Ook hier trouwens weer waaghalzen die gewoon op de uiterste punt van de rotsen gaan
zitten om een foto te nemen. Er was geen afrastering dus onze magen draaiden om als we kleine kinderen zagen lopen waarvan de ouders niet heel goed leken op te letten :-(.

Daarna een nieuwe poging voor Antilope Canyon. En zowaar, de files waren weg. Bleek al snel waarom: alle tours waren uitverkocht. Maar de aanhouder wint en bij de buren een paar mijl verderop konden we ons nog in een tour wringen en dat bleek de moeite!!! Echt een van de hoogtepunten van onze reis. Voor iedereen die een reis maakt naar deze omgeving een must, supermooi! We werden rondgeleid door een Navajo gids die ook nog eens verstand van fotograferen had. Hij hielp iedereen met het goed instellen van hun camera's en mobieltjes. En onderweg nam hij steeds familiefoto's van iedereen. Kortom, die jongen verdient deze zomer zijn studiebeurs -hij studeert geologie dus dat past er goed bij :-). Heel mooi om te zien hoe de Navajo's het toerisme hier domineren. Hopelijk verdienen ze er een hoop geld mee want al dat moois was ooit allemaal van hen.

Hierna wilden we nog een motorboot huren om over het enorme stuwmeer -Lake Powell- te kunnen sjezen. Maar helaas waren er tot en met maandag geen boten meer te huur; het is hoogseizoen, ook hier in Page. Maar ook zonder boottocht hebben wij genoten van Page! Op naar Sedona.

• 09 Augustus 2015 - 20:48

Wil Doensen:

Zo te lezen hebben jullie het erg naar jullie zin.
    Tevens ook heel educatief allemaal.
    Wij moeten morgen weer aan de slag.
    Geniet van jullie vakantie.

Groetjes,

Familie Doensen